Την πρωτοείδα πιτσιρίκι, στη «ΣΚΙΑ» του NTAΡΙΟ ΝΙΚΟΝΤΕΜΙ. Θίασος ΜΥΡΑΤ-ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ, Θέατρον «Αθηνών».Επαιζε την «άλλη». Την αντίζηλο , με την οποία έρχεται αντιμέτωπη η ηρωίδα , όταν ανακτά την υγεία της, ύστερα από μακρόχρονη ασθένεια. Μου είχε κάνει εντύπωση, δεν την είχα ξαναδεί ούτε την είχα ξανακούσει. Στο πρόγραμμα την έγραφαν ως ΝΟΝΙΚΑ ΜΟΥΤΟΥΣΗ. Μου έκανε εντύπωση επειδή στη Σκηνή στεκόταν στα ίσα με τη λαμπερή Βούλα. Ενάμιση χρόνο αργότερα, την είδα στο φιλμ «Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΜΙΣΟΥΣ» όπου εκεί είχε άλλο όνομα: ΝΟΝΙΚΑ ΓΑΛΗΝΕΑ. Αναρωτήθηκα μήπως δεν ήταν η ίδια αλλά η φυσιογνωμία της μου είχε «γράψει» και θεωρούσα ότι ήταν η ιδια. Ναι, τελικά ήταν η ίδια και μάλιστα έμαθα ότι η εκείνη η εμφάνιση στο έργο του Νικοντέμι ήταν ΝΤΕΜΠΟΥΤΟ.
Μια φορά κι ένα καιρό, υπήρχε στη Νίκαια η οδός Κονδύλη. Υπάρχει ακόμα αλλά έχει αλλάξει όνομα. Για μένα θα ειαι πάντα «οδός Κονδύλη» διότι σε αυτή την οδό ήταν συγκεντρωμένα ΟΛΑ ΤΑ ΣΙΝΕΜΑ το ένα δίπλα στο άλλο. Στη δεκαετία του 70, άρχισαν να ρημάζονται. Στη δεκαετία του 80 έφυγαν και τα τελευταία. Όχι μόνο της συγκεκριμμένης οδού αλλά και των..περιχώρων. ΔΕΝ ΞΑΝΑΠΕΡΑΣΑ ΠΟΤΕ ΑΠΌ ΤΗΝ «ΟΔΟ ΚΟΝΔΥΛΗ» που άλλαξε όνομα, δεν άντεχα αυτή την εικόνα. Μία φορά κατά λάθος κι αυτός ο δρόμος που έσφυζε από ζωή λόγω κινηματογράφων, ήταν έρημος και κατασκότεινος. Είπα στον πατέρα μυ να στρίψει στο πρώτο στενό που επιτρέπεται και να φύγουμε..
Ο Τοπόλ, ή Χαίμ Τοπόλ, που σφράγισε τον ρόλο του γαλατά Τέβγε στο μιούζικαλ «Ο ΒΙΟΛΙΣΤΗΣ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ» έφυγε από αυτό τον κόσμο, στα 87 του χρόνια, ύστερα από μάχη διαρκείας με τη Νόσο του Αλτζχάιμερ
Φάνηκε αμέσως, σχεδόν πιτσιρικάς, που εμφανίστηκε εκείνη την ωραία πρωία του 1961 με τον ¨ΕΦΙΑΛΤΗ». Ένα θρίλερ χιτσκοκικών, ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ, επιρροών, άρτι αφιχθείς από την Ιταλία με τις άριστες σπουδές του.
Αυτό είναι το χαρακτηριστικό του 5ου κύκλου για αυτό και το προτάσσω . Το ‘οτι μια σειρά, που ξεκίνησε ως ιστορική, και μας έβαλε στο πνεύμα της Βρετανικής Ιστορίας μέσα από την κυρίαρχο του Στέμματος, την Βασίλισσα Ελισάβετ, στον 5ο Κύκλο έχει οδηγηθεί στην Επικαιρότητα. Ακριβώς, επειδή έχει φτάσει σε γεγονότα ,σχετικά πρόσφατα, για τα οποία διαβάζουμε διαρκώς στον Τύπο, σοβαρό ή «κίτρινο», κι ακούμε στα ΜΜΕ, είτε τα θεσμικά ή τα άλλα, της ελαφροφροσύνης ,κι επειδή σε ένα βαθμό τα γεγονότα αυτά αφορούν σε σκαμπρόζικες ή πιπεράτες καταστάσεις , που περισσότερο ταιριάζουν στο κουτσομπολιό παρά στην ιστορική «αναδίφηση»
Ηταν η ώρα να γίνει και «κληρώθηκε» ο εκπρόσωπος, ο «Μεσσίας».
Σκέφθηκα την «επανεκκίνηση» της σειράς να την κάνω μέσα από το PANTIMO.GR, έτσι για να του δώσω μεγαλύτερη επισημότητα…
Διότι κατά τα άλλα, τη διάδραση δεν μπορώ να την κάνω μέσα από το blog, για λόγους και πρακτικούς αλλά κι αισθητικούς μα κι ως αμεσότητα, αφετέρου στο PANTIMO.GR δεν μπορεί να γίνει κριτική σειρών αν δεν έχουν ολοκληρωθεί.
Το απέδειξε στον «ΦΟΒΟ» , όταν του εμπιστεύτηκαν ρόλο ιδιαιτέρων απαιτήσεων. Και σε άλλα φιλμ βέβαια, αν ήθελε να μπει κάποιος στον κόπο και να «ανιχνεύσει»
Πολύ την αγαπούσα τη ΝΙΝΗ ΤΖΑΝΕΤ. Κι ήθελα να την ΤΙΜΗΣΩ από το PANTIMO ως ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ
Υποχρεωτικά θα ξεκινήσω από το συγγραφικό δίδυμο ΜΕΛΙΝΑ ΤΣΑΜΠΑΝΗ-ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΛΚΟΒΑΛΗΣ, κι ο λόγος δεν είναι μόνο ένας , ωστόσο ΟΙ ΛΟΓΟΙ που είναι περισσότεροι, περιστρέφονται γύρω από τον εξής και μοναδικό ΕΝΑ, που είναι το ΣΕΝΑΡΙΟ!!!
ΣΟΦΙΑ είναι η ΛΟΡΕΝ, «DAVID DI DONATELLO» είναι το «Οσκαρ» της Ιταλίας, το Βραβείο δηλαδή της ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ και το φιλμ είναι το «Η ΖΩΗ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΟΥ» (La vita davanti a se), το οποίο δεν την καλωσόρισε εκ νέου στα Οσκαρ.
To “ETHOS” είναι ΤΟΥΡΚΙΚΗ σειρά των 8 επεισοδίων , που τη διαθέτει το NETFLIX κι η οποία δεν έχει να κάνει σε τίποτα με ό,τι καταγράφτηκε στο συλλογικό ασυνείδητο ως «τουρκική σειρά».
O B’ ΚΥΚΛΟΣ της αστυνομικής σειράς 8 επεισοδίων του ΣΩΤΗΡΗ ΤΣΑΦΟΥΛΙΑ, επιβεβαίωσε αυτό που είχε δείξει με την κινηματογραφική ταινία κι εκείνο που είχε ανοίξει με τον Α΄ΚΥΚΛΟ: Την απόλυτη ικανότητα στο είδος, που δεν είναι και κάτι τόσο απλό, δεν είναι μια απλή ικανότητα.
Το «ΣΤΕΜΜΑ» δεν είναι απλώς μία από τις καλύτερες τηλεοπτικές σειρές που έχω παρακολουθήσει στο NETFLIX. Είναι κι ένα ΜΑΘΗΜΑ, ένα επιμελές ΦΡOΝΤΙΣΤΗΡΙΟ, που είμαι βέβαιος ότι θα διδάσκεται σε Σχολές μια κι οι Εγγλέζοι είναι πολύ μπροστά σε αυτό το θέμα και κατέχουν το άθλημα.
Επειδή έχει ξεκινήσει ο δεύτερος κύκλος της αστυνομικής αυτής σειράς, ελληνικής παραγωγής, θέλησα να ξαναδώ τον Α’ Κύκλο και να γράψω για αυτόν. Ωστε, να συνδεθώ ξανά με τα προηγούμενα και να μπω στο νέο κύκλο φρεσκαρισμένος από λεπτομέρειες.
Με αυτή τη φράση πληροφορηθήκαμε ως πρώτη φορά το όνομα. Μόνο που το είχαν περάσει για γένους θηλυκού.
Το Ντοκυμαντέρ δεν είναι το είδος μου, μιλώντας ως κριτικός. Επειδή με ενδιαφέρουν η ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ κι η ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ, το Ντοκυμαντέρ ως είδος δεν ξέρω από που να το πιάσω ώστε να γράψω κάτι που να περιέχει ουσία κι όχι να γράψω για να γράψω.
Ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, στον «ΦΕΛΙΝΙ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΩΝ» , έκανα μια εξαίρεση κι ενώ έχω δει κάποιες ταινίες μυθοπλασίας στις φετινές «Νύχτες πρεμιέρας» του κορονοϊού, εντούτοις, τούτο το ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ είναι που με συνεπήρε περισσότερο.
Πιο αραιά φέτος, όχι με την ίδια συχνότητα στην παρακολούθηση, ωστόσο προσπαθούμε να κάνουμε κάτι, ό,τι μπορούμε, μια κι ο κορονοϊός έχει παίξει κι εδώ τον αρνητικό ρόλο του. Για τις «Νύχτες Πρεμιέρας» μιλάω..
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΚΩΜΩΔΙΑΣ
ΜΑΘΗΜΑ αποψινο 2
ΕΝΑ ΨΑΡΙ ΠΟΥ ΤΟ ΕΛΕΓΑΝ ΓΟΥΑΝΤΑ. Του Τσαρλς Κράιτον